فرناز فرناز ، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

MyAngel

شیرین زبونهای نازنازززززم (1)

1392/9/7 15:44
نویسنده : مامانی فرناز
502 بازدید
اشتراک گذاری

باور نمیشه واقعاااااااا دارم این روزها رو می بینم ... اون فرشته کوچولوی ناااااااااااز که یه روز منتظر شنیدن صدای گریه ش بودم حالا اینقددددر بزرگ شده که با من حرف می زنه خدایا شششششششششششششکرت ... نمی دونم چطور باید برای این همه خوشبختی ازت تشکر کنم ... برای این همه لحظات و تجربه های شیـــــــــــــــــــــــرین که تماااام سختی ها و تلخی های زندگی رو از یاد می بره ...قلب

این اولین پست تو موضوع شیرین زبونی های نازنازم هست که بی صبرررررررررررانه منتظر نوشتنش بودم فرشته ناااااااااااازم

البته هنوز نازنازم جمله نمی گه ولی با کلمات و اشاره سعی می کنه منظورش رو بهم بفهمونه و گاهی می شینه باهام حرف می زنه و من می رم رو ابرااااااااااااااااااا.... و اما کلماتی که تا الان بلدی :

فینگیلیش می نویسم دقیقا بگم چی می گی

مامان   بابا    آب   بده   ماه  

nini = نی نی و هر بچه ای کوچیکی که به نظرت نی نی باشه

Bah bah = هر نوع غذا

sabee= سبزی

annna= انار

seeb= سیب

meshi= مرسی ... هر چی می خوای بدی دست مامان می گی مرسی

did did= ماشین

aooo= الوو.. موبایل


Pish pishi= گربه  

Ba ba= گوسفند     

apoo = سگ و هر حیوانی شبیه اون

Ghagh = کلاغ

maee= ماهی
moos= موش

To to= هر نوع پرنده که اسمشو نمی دونی

Dak dak= لک لک

Gho gholi= خروس

Ghod ghod = مرغ

Fee= فیل

vieezzz= زنبور

par par= پروانه

ti = چای

baf = رفت...   می گم بابا کو ... می گی بف کا(رفت کار)

tam = تموم شد

nis= نیست

base= باشه

dar= در خونه .. وقتی لباسم در بیاری می گی در

pooa= شبکه پویا

pa=پا
das= دست
mo=مو
chesh= چشم

bas= بسه.. وقتی نازنازم سیر میشه می گه بسه

damp= دمپایی
tafsh= کفش
job=جوراب


daee= دالی

toop= توپ ... توپ بازی کردن

jeeezzz= بخاری ..اتو ... اجاق گاز

naz= ناز کردن

Tab tab= تاب بازی ... پتو بازی (می ری پتو میاری و می دی دست بابا می گی تاب تاب و بابایی مهربونم با تمام خستگی دخملیش تو پتو تاب می ده ولی مگه شیطون من بی خیال میشه ... تا میزاره زمین دوباره غر غر می کنی و با التماس می گی تاب تاب... قربووووون اوت لبات که موقع تاب تاب گفتن تف مالی میشه خخخخخخ)

baAa= بالا ( تا پیام بازرگانی تبلیغ بالا بالا شروع میشه سریع از جات بلند می شی دستتو می بری بالا و با ذوووق می گی باعااا باعااا)

kha= خواب

ghogho= قروباغه و قورقوری (صندلی بادیت که شکل قورباغه هست)

As= اسب ( شیطون بلای من تا بابا از سرکار میاد بدو بدو می ری و دستشو می گیری می کشی وسط اتاق می گی اس... بعدم کلی اسب سواری می کنی و می ری سراغ پتو....)

Mas= ماست

Bag= برگ

Dakht= درخت

Bad= باد

go= گل

bab= باب اسفنجی

Pis pis= تلمبه بادکنک

Bad bad = بادکنک یا بادبادک

bagh= برق... لامپ

chakh= لوستر

Mamad= محمد امین (پسر عمه جون) ... البته وقتی صلواتم می شنوی همینی می گی

Apar= اللله اکبر ... تا صدای اذان می شنوی از تی وی سریع دستت رو می زاری گوشت و می گی اپر .. یا مامان نماز می خونه میای سرتو می زاری رو مهر و می گی اپر

Moh= مهر

atees= آتیش

piffff= وقتی خرابکاری می کنی می گی پیییفچشمک

Dard= زرد

Sab= سبز

Ek= سک

Doo= دو

See= سه

Taaaa= چهار

Pan= پنج

 می گم برم فلانجا برگردم همینجا بمون خُب؟ یا بزار سرجاش خُب؟ سریع سرتو به نشانه تایید تکون می دی می گی خّب .... می خواااام بخورمت بلاااای من که اینقدر حرف گوش کنی ماشاللللللللله (پری جون مربی مهدتون هم عاشق این اخلاقته)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مری (مامان آندیا)
4 دی 92 11:52
ماشالا به این فرشته کوچولو قربون اون صحبت کردنت شیرین زبون..چقدرم با ناز حرف میزنه خوشگلم چقدر دلم تنگ شده دوست دارم از نزدیک ببینمت برای ما هم شیرین زبونی کنی خانم خوشگله
مامان ایلیا
7 دی 92 15:15
وای فهیمه نگو اینا رو انقدر که من دلم ضعف میره واسه این نازنازخانم.عزیزممممممممممممممممممم.بخورمتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به MyAngel می باشد